Kontrakt 1 - Poprawa
gospodarki ściekowej w dzielnicy
Pawłów
Roboty budowlano – montażowe oraz
drogowe zostały zakończone.
W dniu 7 października 2015 roku
zostało wystawione Świadectwo
Przejęcia Robót. W dniu 8
października 2015 roku rozpoczął się
Okres Zgłaszania Wad, który zakończył
się w dniu 7 października 2016 roku.
Po Okresie Zgłaszania Wad, zostanie
wystawione Świadectwo Wykonania i
rozpocznie się trzyletni Okres
Rękojmi za Wady.
Kontrakt 2 - Poprawa
gospodarki ściekowej w dzielnicy
Zaborze Południowe
Roboty budowlano – montażowe oraz
drogowe zostały zakończone. W dniu
16 stycznia 2015 roku zostało
wystawione Świadectwo Przejęcia
Robót. W dniu 16 stycznia 2015 roku
rozpoczął się Okres Zgłaszania Wad,
który zakończył się w dniu 15
stycznia 2016 roku. W dniu 27
stycznia 2016 roku zostało wydane
Świadectwo Wykonania i rozpoczął się
trzyletni Okres Rękojmi za Wady.
Kontrakt 3 - Poprawa
gospodarki ściekowej w dzielnicy
Zaborze Północne
Roboty budowlano – montażowe oraz
drogowe zostały zakończone. W dniu
13 marca 2015 roku zostało
wystawione Świadectwo Przejęcia
Robót. W dniu 14 marca 2015 roku
rozpoczął się Okres Zgłaszania Wad,
który zakończył się w dniu 13 marca
2016 roku. W dniu 10 kwietnia 2016
roku zostało wydane Świadectwo
Wykonania i rozpoczął się trzyletni
Okres Rękojmi za Wady.
Kontrakt 4 – Poprawa
gospodarki ściekowej w dzielnicy
Makoszowy
Roboty budowlano – montażowe oraz
drogowe zostały zakończone. W dniu
05 lutego 2015 roku zostało
wystawione Świadectwo Przejęcia
Robót. W dniu 06 lutego 2015 roku
rozpoczął się Okres Zgłaszania Wad,
który zakończył się w dniu 05
kwietnia 2016 roku. W dniu 11
maja 2016 roku wydane zostało
Świadectwo Wykonania i rozpoczął się
trzyletni Okres Rękojmi za Wady.
Kontrakt 5 – Poprawa
gospodarki ściekowej w dzielnicy
Biskupice (osiedle Borsig)
W dniu 21 listopada 2014 roku
zostało wystawione Świadectwo
Przejęcia Robót. W dniu
22 listopada 2014 roku rozpoczął się
Okres Zgłaszania Wad, który
zakończył się w dniu 21 listopada
2015 roku. W dniu 15 grudnia 2015
roku zostało wydane Świadectwo
Wykonania i rozpoczął się trzyletni
Okres Rękojmi za Wady.
Kontrakt 6 – Poprawa
gospodarki ściekowej w dzielnicy
Mikulczyce
W dniu 16 maja 2014 roku zostało
wystawione Świadectwo Przejęcia
Robót. W dniu 17 maja 2014 roku
rozpoczął się Okres Zgłaszania Wad,
który zakończył się w dniu 15 lipca
2015 roku. Po Okresie Zgłaszania Wad
rozpoczął się trzyletni Okres
Rękojmi za Wady. W dniu
12
sierpnia 2015 roku zostało
wystawione Świadectwo Wykonania.
Trwa trzyletni Okres Rękojmi za
Wady.
Kontrakt 7 - Poprawa
gospodarki ściekowej – kanalizacja
sanitarna na osiedlu Wyzwolenia
W dniu 30 grudnia 2013 roku
zostało wystawione Świadectwo
Przejęcia Robót. W dniu 31 grudnia
2013 roku rozpoczął się Okres
Zgłaszania Wad. W
dniu 27 stycznia 2015 roku zostało
wystawione Świadectwo Wykonania i od
tej daty trwa trzyletni Okres Rękojmi za
Wady.
Kontrakt 8 – Przebudowa
Oczyszczalni Ścieków Śródmieście -
Hermetyzacja
W dniu 24 czerwca 2014 roku
zostało wystawione Świadectwo
Przejęcia Robót. W dniu 24 czerwca
2014 roku rozpoczął się Okres
Zgłaszania Wad, który trwa do dnia 24
lutego 2017 roku. Po
wydaniu Świadectwa Wykonania
rozpocznie się trzyletni Okres
Rękojmi za Wady.
„POPRAWA GOSPODARKI WODNO
- ŚCIEKOWEJ NA TERENIE GMINY ZABRZE.
ETAP II"
Projekt Nr
POIS.01.01.00-00-092/08 pn. Poprawa
gospodarki wodno-ściekowej na
terenie Gminy Zabrze. Etap II” był
kontynuacją realizowanego w latach
2006 – 2010 Projektu Nr
2004/PL/16/C/PE/027 pn. Poprawa
gospodarki wodno – ściekowej na
terenie Gminy Zabrze”.
W dniu 19 listopada 2010 roku
Gmina Zabrze zawarła z Narodowym
Funduszem Ochrony Środowiska i
Gospodarki Wodnej w Warszawie Umowę
o dofinansowanie ze środków Funduszu
Spójności w ramach Programu
Operacyjnego Infrastruktura i
Środowisko na lata 2007-2013.
Przedsięwzięcie było realizowane
jako Projekt (objęty dofinansowaniem
ze środków unijnych) oraz Inwestycja
(finansowana w 100% ze środków
własnych Miasta Zabrze oraz ZPWIK
Sp. z o.o.).
Przedsięwzięcie swoim zakresem
obejmowało następujące dzielnice i
osiedla Zabrza:
Pawłów, Zaborze, Osiedle Borsig w
Biskupicach, Osiedle Piasek w
Makoszowach, część Mikulczyc,
osiedle Wyzwolenia, a także teren
Oczyszczalni ścieków „Śródmieście”.
Zakres rzeczowy Projektu
obejmował:
- budowę i przebudowę ok. 73 km
kanalizacji sanitarnej wraz z 4
przepompowniami
ścieków
- budowę i przebudowę ok. 75 km
kanalizacji deszczowej
- wykonanie hermetyzacji i
dezodoryzacji wybranych elementów na
oczyszczalni ścieków „Śródmieście”.
Zakres rzeczowy Inwestycji:
- wymiana ok. 31 km sieci
wodociągowej
- przebudowa ok. 320 tys.m2 dróg
i chodników.
Koszt realizacji II Etapu
Projektu wyniósł ok. 152 mln PLN,
przy dofinansowaniu z Funduszu
Spójności: ok. 96 mln PLN (85%
wydatków kwalifikowanych).
Koszt Inwestycji (tj. środków
własnych Miasta i ZPWiK Sp. z
o.o.) wyniósł: ok. 70 mln PLN.
Koszt realizacji Przedsięwzięcia
(Projekt + Inwestycja) wyniósł ok.
222 mln PLN.
Kontrakt 1 - Poprawa
gospodarki ściekowej w dzielnicy
Pawłów:
budowa i przebudowa kanalizacji
sanitarnej – 23,5 km
budowa kanalizacji deszczowej -
22,3 km
przebudowa sieci wodociągowej -
8,2 km
budowa 1 przepompowni ścieków
sanitarnych
odtworzenie/budowa nawierzchni -
ok. 94 tys. m2
Wartość Kontraktu 1:
59,3 mln PLN
w tym:
Dofinansowanie z FS:
22,2 mln PLN
Środki własne:
37,1 mln PLN
Kontrakt 2 - Poprawa
gospodarki ściekowej w dzielnicy
Zaborze Południowe:
przebudowa kanalizacji sanitarnej
– 17,8 km,
budowa i przebudowa kanalizacji
deszczowej - 19,2 km
przebudowa sieci wodociągowej –
10,9 km
budowa 2 sieciowych przepompowni
ścieków sanitarnych,
odtworzenie/budowa nawierzchni
drogowych - ok. 64 tys. m2
Wartość Kontraktu 2:
42,8 mln PLN
w tym:
Dofinansowanie z FS:
21,5 mln PLN
Środki własne:
21,3 mln PLN
Kontrakt 3 - Poprawa
gospodarki ściekowej w dzielnicy
Zaborze Północne:
przebudowa kanalizacji sanitarnej
– 10,9 km,
przebudowa kanalizacji deszczowej
– 14,9 km
budowa wodociągu przesyłowego -
360 m
odtworzenie/budowa nawierzchni -
ok. 78,1 tys. m2
Wartość Kontraktu 3:
45,8 mln PLN
w tym:
Dofinansowanie z FS:
20,7 mln PLN
Środki własne:
25,1 mln PLN
Kontrakt 4 – Poprawa
gospodarki ściekowej w dzielnicy
Makoszowy (osiedle Piasek):
przebudowa kanalizacji sanitarnej
– 5,3 km
budowa kanalizacji deszczowej -
6,7 km
przebudowa sieci wodociągowej -
1,2 km
odtworzenie/budowa nawierzchni
drogowych - ok. 22 tys. m2
Wartość Kontraktu 4:
12,1 mln PLN
w tym:
Dofinansowanie z FS:
4,4 mln PLN
Środki własne:
7,7 mln PLN
Kontrakt 5 – Poprawa
gospodarki ściekowej w dzielnicy
Biskupice (osiedle Borsig):
przebudowa kanalizacji sanitarnej
– 4,8 km
przebudowa kanalizacji deszczowej
- 6,5 km
przebudowa sieci wodociągowej –
4,1 km
odtworzenie/budowa nawierzchni
drogowych - ok. 15 tys. m2
Wartość Kontraktu 5:
10,4 mln PLN
w tym:
Dofinansowanie z FS:
4,3 mln PLN
Środki własne:
6,1 mln PLN
Kontrakt 6 – Poprawa
gospodarki ściekowej w dzielnicy
Mikulczyce:
przebudowa kanalizacji sanitarnej
- 4,9 km
budowa i przebudowa kanalizacji
deszczowej - 5,5 km
przebudowa sieci wodociągowej –
7,6 km
odtworzenie/budowa nawierzchni -
ok. 40,2 tys. m2
Wartość Kontraktu 6:
19 mln PLN
w tym:
Dofinansowanie z FS:
7,8 mln PLN
Środki własne:
11,2 mln PLN
Kontrakt 7 - Poprawa
gospodarki ściekowej – kanalizacja
sanitarna na osiedlu Wyzwolenia:
budowa kanalizacji sanitarnej -
6 km,
budowa 1 sieciowej przepompowni
ścieków
odtworzenie nawierzchni drogowych
- ok. 7,9 tys. m2
Wartość Kontraktu 7:
4,7 mln PLN
w tym:
Dofinansowanie z FS:
2,9 mln PLN
Środki własne:
1,8 mln PLN
Kontrakt 8 – Przebudowa
Oczyszczalni Ścieków Śródmieście –
Hermetyzacja obiektów
W ramach Kontraktu wykonano
hermetyzację, dezodoryzację
wybranych obiektów wraz z budową
filtrów.
Wartość Kontraktu 8:
7,6 mln PLN
w tym:
Dofinansowanie z FS:
5,3 mln PLN
Środki własne:
2,3 mln PLN
Realizacja przedsięwzięcia miała
pozytywny wpływ na środowisko,
ograniczone zostały zrzuty
nieoczyszczonych ścieków do wód
powierzchniowych i gruntu, co
przyczyniło się do poprawy stanu
czystości wód powierzchniowych na
tym terenie, wód gruntowych oraz do
ochrony zasobów wód podziemnych.
Realizacja programu, który swym
zakresem obejmował nie tylko
przebudowę urządzeń
wodno-kanalizacyjnych, ale również
odbudowę dróg i chodników, wpłynęła
pozytywnie na wygląd miasta oraz
poprawę infrastruktury, która jest
podstawą prawidłowego funkcjonowania
miasta i jego dalszego rozwoju
Realizacja projektu
współfinansowanego ze środków
Funduszu Spójności stworzyła
olbrzymią okazję do uporządkowania w
krótkim czasie gospodarki
wodno-ściekowej w mieście i
osiągnięcia standardów zgodnych z
obowiązującymi przepisami polskimi i
unijnymi.
Cele
Projektu:
Realizacja przedstawionego
zakresu miała na celu dostosowanie
gospodarki wodno-ściekowej na
terenie gminy Zabrze do wymagań
Krajowego Programu Oczyszczania
Ścieków Komunalnych i stanowi
ukończenie porządkowania gospodarki
ściekowej na terenie aglomeracji
Zabrze, w celu spełnienia wymagań
dyrektywy o oczyszczaniu ścieków
komunalnych nr 91/271/EWG i wymogów
krajowych dotyczących ochrony
środowiska.
W wyniku realizacji Projektu
zostaną osiągnięte następujące cele
jakościowe:
- poprawa konkurencyjności
gospodarczej regionu poprzez
zwiększenie jego atrakcyjności,
- rozwój istniejących
przedsiębiorstw na terenie objętym
inwestycją poprzez poprawę
funkcjonowania gospodarki
wodno-ściekowej,
- zwiększenie atrakcyjności
lokalnego rynku poprzez stworzenie
niezawodnego i relatywnie
niedrogiego, systemu zaopatrzenia w
wodę i odprowadzania ścieków,
- podniesienie komfortu życia
mieszkańców poprzez wybudowanie
nowoczesnej infrastruktury
sanitarnej,
- wdrożenie prawa wspólnotowego w
zakresie infrastruktury ochrony
środowiska celem zapewnienia
zrównoważonego rozwoju
społeczno – gospodarczego regionu.
Realizacja Projektu wiąże się z
osiągnięciem następujących celów
ilościowych:
- wzrost poziomu skanalizowania
aglomeracji z 99,24% do 99,9%,
- zmniejszenie zanieczyszczenia wód
powierzchniowych powodowanego przez
odprowadzenie do odbiorników
zmieszanych ścieków sanitarnych i
opadowych.
Ważna informacja dla
potencjalnych podwykonawców robót
budowlanych
Mając na uwadze słabą
kondycję finansową branży
budowlanej, Zamawiający w
kontraktach z Wykonawcami
przewidział rozwiązanie chroniące
interes podwykonawców, ustanawiając
Zabezpieczenie Zapłaty Podwykonawcy
przez Wykonawcę.
Warunkiem
koniecznym objęcia ochroną jest
zgłoszenie przez generalnego
Wykonawcę Zamawiającemu i uzyskanie
zatwierdzenia danej firmy jako
Podwykonawcy. Przestrzegamy w
przypadku, gdy firma nie będzie
zatwierdzonym przez Zamawiającego
Podwykonawcą, Zamawiający nie będzie
w żaden sposób odpowiedzialny za
nieodpowiednie działania generalnego
Wykonawcy, w szczególności dotyczy
to odmowy wypłaty wynagrodzeń
podwykonawcom przez Wykonawcę lub
przez pozostałych podwykonawców.
Przypominamy o konieczności
domagania się od generalnych
Wykonawców uzyskania zatwierdzenia
przez Zamawiającego ich firmy jako
Podwykonawcy jeszcze przed zawarciem
umowy o podwykonawstwo.
Prasa o nas:
My w:
|